2012. október 8., hétfő

Singapore 1


Müncheni átszállással mentem Singapore-ba. Este 7-kor indultam Budapestről és délután 4 órakor voltam Singapore-ban. Szerencsére ez nem 21 órás utazást jelentett, csupán 15 órást, mivel itt 6 órával előrébb járnak.

Singapore jelképe 





















Elfoglaltam a szállodát, mely nagyon jó helyen van. Ahogy mondani szokták fantasztikus ügyesek a keleti szállodaépítők. Hogy tudták megcsinálni, hogy pipere asztal, tükörrel, szekrény, minibár, TV, franciaágy, tus, mosdó, WC legyen összesen kb. 12 m2-en? Ebben a fürdőszoba is benne van!! Nagy ügyesség kellett hozzá!
Első nap kis séta volt a szálloda környékén. Ez a város legnagyobb utcai piaci és éttermi része. Hát nem a minőség alapján kerültek ide az áruk… Ilyenkor felmerül az emberben; megvesznek ennyi ócskaságot? Bár tény sokan járkáltak az utcán.
Reggel nekiindultam a tengerparti résznek. Ezt a területet 2 éve adták át. Először a fő látványosságot a Marina Bay Sands-et kerestem fel. Ez egy 3 egységből álló fantasztikus szálloda és bevásárló központ. 

Marina Bay Sands és a Lótusz virágos múzeum












Most ez Singapore jelképe. Úgy néz ki, mintha egy hajóval a tetején lenne összekötve a 3 épület. Felmentem a tetejére, mely az 56. emeleten van. Mesés a kilátás. Van egy medence is a tetején a szálloda vendégeinek… Kb. 1 órát gyönyörködtem, közben megittam egy jouce-t, mert azt azért tudni kell, hogy kb. 30 0C fok van és piszkosul nagy a pára. 

Marina Bay Sands tetjén













Következő látványosság az Óriáskerék volt, mely jelenleg a világ legmagasabb óriáskereke (150 m). 30 perc alatt fordul körbe. Szép rálátás van innen is a kikötőre és a Formula 1 pályára.

Látkép az óriáskerékből












Késő délután egy városnéző buszos városnéző túra szerepelt a programban. Az egy óra alatt a busz körbevisz a város legérdekesebb részein; Kínai-negyed, régi belváros, Indiai-negyed…
A nap befejező programja, egy fényjátékkal összekötött vízi show volt. A lényeg az volt, hogy szórt vízsugárra, mely úgy nézett ki mint egy legyező, lézerrel képeket vetítettek. Ehhez jött egy kellemes zene és egyéb megvilágításban vízsugarak. Negyed órás nagyon látványos előadást láttam, mely mindenki számára ingyenesen megtekinthető volt.

Vízsugaras fényjáték












Ezzel fejeződött be az első teljes Singapore-i nap. Holnap terveim szerint Santosa szigete, mely Singapore-hoz tartozó kis sziget, felkeresése szerepel a programban.  

2 megjegyzés:

  1. Jól emlékeztem hogy 2 éve szintén októberben volt már Singapore-ban, vissza is kerestem a blogban, oda is csodás képeket tett be, érdemes visszanézni. Van valami változás 2 évvel ezelőtthöz képest, vagy a benyomása, véleménye változott-e az eddigiekhez képest?

    VálaszTörlés
  2. Annyi változás volt a 2 út között, hogy ott alig maradt idő a város megismerésére a sok szakmai program miatt. Most átfogóbb képet kaptam a városról.

    VálaszTörlés