2012. október 19., péntek

Kuala Lumpur


Fhuu elfáradtam. Nagyon hajtós, fárasztó, de élménnyel teli napom volt. Őszinte leszek. Én nem tudtam és nem gondoltam, hogy Malaysia ilyen fejlett. Jó eddig csak Kuala Lumpurt és a közvetlen környékét láttam, de ez sokkal fejlettebb, mint vártam.
Városi Múzeum, Sámánok terme

















A partner mára egy kis városnézést és a városkörnyéki látványosságok megtekintését tervezte nekem. Nem vagyok sem egy nagy fotós, sem olyan, aki folyton kattintgat, de ma 107 képet csináltam. Gondolom, ez sok mindent elárul.
Vegyük sorra a látványosságokat: Először egy batik műhelybe vittek el. Láttam a kézzel készülő és készült termékeket. Voltak nagyon szépek is, de ez valahogy nem az én világom. Nem beszélve az árakról. Egy kendő kb. 15.000,- Ft volt. Jó, biztos van aki azt mondja, nem is sok, de én nem ezek közé tartozok.
Következett a Városi Múzeum. Nagyon összetett anyag volt kiállítva. Az ősi gyógymódoktól majd a gyarmatosítás korszakán át a modern Malaysiáig. Kb. másfél órát voltam bent - az id. vez nem jött be velem, amit nem is bántam, mert azt néztem meg és addig, amit én akartam – de még egy órát minimum el tudtam volna tölteni benne.
Mint egy palota őr

















Következő látványosság a királyi palota volt. Be nem lehetett menni, de kívülről le lehetett fényképezni a monumentális épületegyüttest.

Függetlenség emlékműve és hától az obeliszk a háborús emlékmű

















Ezt követte a függetlenség parkja és a háborús emlékmű megtekintése. Nagyon szép virágok közt egy látványos emlékművet és obeliszket emeltek egy domb tetejére.
Nem tudom melyik volt a nap fénypontja, de az orchidea és a hibiskus park méltán pályázhat az első helyre. Rengeteg fajta és különböző színű virágok voltak a parkban kiállítva. Itt csak a közeledő eső sürgetett a befejezésre. Ma is esett (időnként szakadt) többször, de nem volt bántó a programok tekintetében. Amikor esett, akkor néztük meg a csokoládé üzemet és az ónterméket készítő gyárat.
Orchidea park háttérben a TV torony és az ikertornyok






















Természetesen nem maradt ki ma a Petronas ikertornyok felkeresése és lefényképezése. Ezt egyébként este, kivilágítva megismételtem. Igaz picit szemerkélt akkor is az eső, de nem volt bántó. Ne felejtsék el a hőmérséklet esőben is 250 C felett van. Ha pedig kisüt a Nap akkor a 90 % páratartalomhoz 350 C párosul. Azért nem kell nagyon sajnálni, csak említem, hogy miért volt piszok fárasztó a nap utolsó programja, a hindu barlangtemplom 272 lépcsőjének megmászása. Nem tudom ki tervezte, de az biztos, hogy kis lábú volt és nem volt tériszonya.
Batu Caves - Batu barlng


















Nekem szerencsére csak az első dologgal van problémám, de ha valaki itt a lépcsőkön megbotlik, az a templom aljáig meg sem áll. A barlangban lévő templom nem volt egy nagy kaland. Ami érdekes volt, hogy előtte – mármint a lépcsőfeljáró előtt – és fent a barlangban is majmok voltak szabadon. Látványos, de nem bántam, hogy nem jöttek 1 m-nél közelebb, mert sok betegséget terjesztenek.   
A lépcsősor fentről






















Néhány képpel próbálom illusztrálni a látványosságokat. Tudom, nem ugyanaz képeket nézni illetve az élményt átélni, de remélem így is tudok egy kis érdekességet csempészni az otthoni szokványos hétköznapokba.
Petronas tornyok esti fényben


















Még annyit, ha valaki nem tudná, a képre kattintva a kép mérete megnövekszik és jobban látható.


2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a park a szökőkúttal és a tornyokkal a háttérben és a királyi palota is nagyon szépnek tűnik. Köszönjük a mai beszámolót és a képeket is akárcsak az eddigieket!!
    Edit

    VálaszTörlés
  2. Valóban nagyon sok szép látvány volt a városban. Ha ehhez hozzátesszük, hogy mindez szép napos, növényekkel díszített környezetben, akkor még inkább maradandó élményt ad.

    VálaszTörlés