2010. szeptember 2., csütörtök

CHF és transzfer

Két rövid, de aktuális dologról írok most. A média tele van a svájci frank árfolyamával. Mármint az árfolyam emelkedésével. Tényleg nagyon brutális. Nem titok elárulom, hogy mi 195 Ft /1 CHF árfolyamon kalkuláltuk a svájci utakat. Ez azt jelenti, hogy most minden egyes CHF-n kb. 22 Ft-ot bukok. Egy átlag svájci szállás 55 - 60 CHF. Ez azt jelenti, hogy minden főnél, minden éjszaka  kb.1.452,- Ft-ot a cég kasszából fizetünk be. Ha ezt mondjuk 40 főnél és 5 éjszaka esetén kiszámoljuk az majd 300.000,- Ft - 1 csoportnál.Mégsem emeltünk árat - ellentétben a bankokkal . Miért? Jó az évünk és nem érzem korrektnek, hogy akik az év elején befizették az előleget most fizessenek árfolyam különbséget. Ennyi belefér a büdzsébe. Van körutas iroda pl. Unitravel, akik emeltek árat. Lelkük rajta.
Transzfer. Tegnap gondoltam találkozom a feleségemmel. Ez azt jelentette, hogy felmentem Bp-re, mivel Ő tegnap jött haza Svájcból (Csúcs napok) és ma indult hajnalban Szlovéniába. Erre az éjszakára nem jött le Szegedre, hanem Bp-en aludt.(Csoda, hogy több mint 30 éves házasok vagyunk? Ahogy mondani szokták még veszekedni sincs időnk.)  Közben elintéztem 1-2 idegenvezető elszámolást és aktuális dolgot - pl. hogy milyenek legyenek a világörökség útlevél újabb ajándékai. (Egyelőre titok.) Utána segítettem a transzfer lebonyolításban. Mármint a szervezésében a helyszínen. Ezzel is könnyítve  feleségem és Horváth Anikó (Ő is 1 éjszakát volt itthon) munkáját. Kicsit szerencsétlenül jött össze a találkozás, mivel a párizsi busz 3/4 8-ra megérkezett. A svájci kb. 21- 21:10 körül az erdélyi kb. 1/2 10-re. Miért említem ezt? Azért mert azt a fantasztikus toleranciát, amit az első csoport tanúsított ez alatt az idő alatt, amíg várakozott, azt csak az elismerés hangján lehet értékelni. Nem a Nagyvárad téren - Fradi meccs volt - hanem a közelben egy Burger Kingnál vártuk össze a 3 csoportot - kényelmesebb is volt -. Szóval köszönöm nekik. Ma reggel 4 buszunk indult (Óceán mentén, Szlovénia legszebb tájain, Barokk paloták, Reneszánsz kultúra nyomában). Fél 7-es találkozás volt és olyan pontosak voltak a vidéki transzferek - és az utasok, hogy 3/4 7 kor már én is eljöttem a Nagyvárad térről úgy,  hogy az összes buszunk elindult.
Könnyű és egyszerű ez a transzferezés, ha mindenki úgy áll hozzá és csinálja a saját feladatát.

1. Tisztelt Pórnay Úr!
    Augusztusban egy prágai úton immár hatodszor voltunk az Önök irodájával. Különösebb panaszom nem volt, a rohanáson kívül, mert végtelen felkészült és nagy tudású volt az idegenvezetőnk csak éppen 2 órahosszáig el volt a férjem veszve. Mivel nem a technika embere és szerencsére van Prágában magyar csoport bőven így minden rendbe jött.
    Most egy zárt csoporttal szakmai úton veszek részt egy hét múlva Franciaországban egy konkrét helyre utazunk. Utunk során szeretnénk Svájcban megtekinteni a shaffhauseni rajnai vízesést, semmi hajózás nélkül. Kérdésem, hogy ide mennyi a belépő és lehet-e Euróval fizetni. Mivel más fizetős programunk nincs Svájcban csak akkor és annyi CHF-et akarok váltani amennyire szükség lesz. Rendszeresen olvasom a blogját, nagyon olvasmányos és sok jó információhoz jutottam már. További sok sikert kívánok munkájához. Üdvözlettel: Mária

2. Köszönöm a dicsérő szavakat.
    Schaffhausen: Két lehetőség van a vízesés megközelítésére. A Rajna bal partján van egy vár. Onnan kb.1 € (1,5 CHF)-ért lehet lesétálni (lift is megy) a folyó mellé ill. a folyó fölé. Ugyanis egy kis terasz a zuhatag fölé nyúlik. Ez olyan szempontból érdekes, hogy pont mellettünk - alánk ömlik le nagy robajjal a víz. A másik lehetőség a jobb part. Ez ingyenes, de messzebbről látni a vízesést (kb. 50 m). Fotó szempontjából talán jobb. A hajózást a középen lévő sziklához, vagy a túlsó partra (mindkét oldalról lehet)javaslom. €-ban is lehet fizetni. A különböző hajótúra ára 7-12 € közt van.

3. Kedves Igazgató Úr!
    Csodálom az Önök, különösen Ildikó energiáját. Fantasztikus, amilyen türelemmel, erővel kalauzolja a csoportokat, mindenkihez van 1-1 kedves szava, még a nap végén is mosolyog. A mostani út után sem pihen sokat, hiszen kedden indulok vele Svájcba. Nagyon-nagyon várom!
    Üdvözlettel, J. Judit

4. Én tudom, hogy nagyon fáradt, de attól a maximumot fogja nyújtani Önöknek. Ahogy mondani szokták a színházban is a nézőt az az előadás érdekli amit Ő lát. Azon akar maximumot kapni.
    Csoda szép a jövő heti "Vonaton, vízen, levegőben" út. Egy kicsi problémája van; viszonylag drágák a belépő költségek. Sajnos azonban erre nincs ráhatásunk.