2010. szeptember 22., szerda

idegenvezető

Nos ma is volt izgalom. Reggel felkísértem feleségemet a reptérre, ment a Svájci Turisztikai Hivatal meghívására egy workshopra (irodák részére rendezett utazási kiállítás) Svájcba.
Ezt követően még Pesten ép az ominózus barokk út idegenvezetőjétől Kámán Józsitól vettem át az elment út anyagait és adtam át a holnap indulót, amikor kaptam a hírt, hogy D. Árpi idegenvezetőnket ma infúzióra kapcsolták és ezért nem tudja elvinni a holnap induló prágai utat.
(5 csoport indul holnap). No volt izgalom és telefonálás. Ahogy mondani szokták minden olyan idegenvezető számba került, aki vitt már Prágát. Senki nem ért rá. Akkor jöttek a partner utazási irodák, akiknek szintén van prágai útjuk. Onnan is kapta neveket. Természetesen az volt a feltételem, hogy vagy ismerjem, vagy felelősséget vállalnak érte (IBUSZ, Kisalföld Volántourist, Car Tour, Fehérvár Travel). Mindenki nagyon kedves volt. Kaptam is nevek, telefonszámokat, illetve volt aki maga telefonálgatott. A végeredmény O !! Két óra alatt, ha 70 telefont nem bonyolítottam le akkor egyet sem. Tudják az a fő probléma, hogy arra találni valakit, aki elviszi az utat, az nem nehéz, de olyat találni, aki megfelelő színvonalon visz, nos olyat nehéz. Már úgy volt, hogy én megyek Prágába (pedig nem ismerem jól) amikor Klári kolléganőmnek beugrott, hogy ma érkezik haza az albániai csoport és az ottani idegenvezetőt megkérdezi. Nekem nem jutott eszembe, hogy ma már itthon lesznek. Nos A. K. egy kis unszolásra - mivel ma este érkezett és holnap hajnalba kell indul - elvállalta. Biztos megfelelően fogja megcsinálni. Csak mint érdekességet írtam le, hogy van ilyen is a szakmában, melyről az utas csak a végeredményről értesül. Ami őt érdekli az a színvonal. Reméljük meg lesznek elégedve. Beszámolok majd róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése