2013. május 7., kedd

2. nap West Virginiában

Kezdem megszokni a 6 óra időeltolódást.
A második napon kirándultunk. Ebben az is szerepet játszott, hogy a barátomék jetskijét el kellett vinni javításra. Miért írok erről? Azért mert bementünk egy hajó és egy jetski boltba.
Motorcsónak  ár. kb. 25 millió Ft

Szuper hajókat és jetskiket láttunk. Hát nem az én pénztárcám kategóriájába tartozó dolgok ezek. A hajók forintba átszámítva 15 -30 millió forint közt voltak. Jól néztek ki, de egy kisebb családi házat én nem adnék egy hajóért, hozzátéve, hogy ezek kihasználásához idő és hely (tó, folyó) is kell. Szóval maradt a csodálkozás.

Jetski egy bábúval

Ezt követően elmentünk Maryland államba, ahol a Wisp hegyet és környékét tekintettük meg. Itt még hófoltok (lásd fotó) is látszottak. A környék egyik kedvelt síterepe is ez. Sajnos most kicsit felhős volt az idő, de így is látványos volt a környék.

Wisp hegy sípályái

Visszaúton őzeket is láttunk. Bár az itteniek nem szeretik őket annyira, mert itt az USA-ban nem jellemző a háza körüli kerítés és az őzek így szabadon legelik le a kertes házak növényeit, virágait.

Őzek az út mellett

Útközben még egy látványos helyet tekintettünk meg. A Coopers Rock Nemzeti Parkban sétálunk ahonnan nagyon szép kilátás tárult elénk a környékre.

Cooper Nemzeti Park kilátója

Néhány képet mellékelek a parkról. Nyáron jó időben százak sétálnak, kirándulnak ezen a területen. Több kiépített túraútvonal is van ebben a parkban. Meredek sziklafalakon pedig sziklamászók gyakorlatozhatnak.

Cooper Nemzeti Park

Tegnap elfelejtettem megírni egy érdekességet. Aki ismer, az tudja, hogy nem vagyok nagy alkoholbarát, de megérkezésem alkalmából ismerőseim mondták, hogy bontsunk egy üveg bort. Amikor a korház megtekintése után jöttünk vissza beugrottunk egy bevásárló központba. Nézegetem a borokat, amikor a barátom megszólal. Ne nézd, mert vasárnap 1 óráig nem lehet alkoholt vásárolni és a éttermek sem szolgálnak fel alkoholt. USA-ban állama válogatja, de mindenütt van vasárnap alkoholkorlátozás. Az oka a hagyomány, mert annak idején azért korlátozták, hogy a férfiak ne a kocsmába, hanem a templomba menjenek vasárnap délelőtt.  Gondolom erről kevesen hallottak.

Sziklák a Cooper N. P-ban

Ma szerda reggel esőre keltünk, de remélem javul az idő és ma is kirándulunk egy kellemeset.