2013. május 22., szerda

Banff

Most két napot foglalok össze. Vasárnap reggel felhős időre ébredtem, de nem esett. Elmentem a szálloda mellett levő Sunwapta Falls vízeséséhez. Kifejezetten látványos volt. Kanadára az a jellemző, hogy a vízeséseket, szurdokokat felülről mutatják be. Ritkán alakítanak ki olyan gyalogösvényt, ami a vízesés vonalában van.

Sunwapta Falls

Elhagyva a Jasper régiót a Banff Nemzeti Parkba mentünk át. Részben azonos útvonalon mentünk D-i irányba,mint ahogy északnak mentünk. Az idegenvezetőm figyelt arra, hogy azért legyen másfajta látványosság is, mint ami idefelé volt. Megálltunk egy gleccsernél és még egy vízesésnél, ez a Tangle folyó zuhataga volt.

Tangle vízesés

Lake Luisnál rendesen el kezdett esni.
Útközben egy szarvas keresztezte utunkat. Nem mondom, hogy idegesen sétált át az úttesten.

Az útonálló

A következő látványosság Kootenay Nemzeti Park kezdeténél volt. Egy tábla mutatta, hogy itt van Kanada vízválasztó vonala. Magyarul a Sziklás-hegység „teteje”. A táblától nyugatra lévő folyók a Csendes-óceánba, a keletre lévők az Atlanti-óceánba ömlenek.

A vízválasztót jelző tábla

Ezen a napon is találkoztunk fekete medvével. Nem hazudok, kb. 5 m-re volt az autónktól. Abszolút nem foglalkozott velünk, ette az út mellett lévő virágokat.

Az egyik kanadai mackó

A nap utolsó programja a Banff Nemzeti Parkban lévő Johnston Szurdok és vízeséses. Ez kifejezetten kiépített, kb. 3 km-es turistaút mentén és végénél van. A 6 km-t kb. 2 óra alatt tettük meg, de megérte.

Johnston kanyon egyik vízesése

Szállásom Banffban van. Ez egy tipikus hegyi turista falu. Nagyon hasonlít az osztrák síterepek mentén lévő kis városkákhoz.

Banff főutca

Tegnap az utolsó Sziklás-hegységben eltöltött napon a város körül kirándultunk. Természetesen ma is láttunk állatokat. Ezek közül a hegyi kecske volt a legérdekesebb.

A kecske nem a pirosban lévő, hanem baloldalt

Voltunk több szép kilátóhelyen, ezek egyikének képét mellékelem.

Banff környéke sem csúnya...

Összességében itt alacsonyabbak a hegyek Banff környékén mint Jaspernél. Itt többségében 1500 – 2200 m közöttiek. A kiépítettség és a népszerűség Banffnál a legjobb az összes nemzeti park közül.
A mai napra is volt sok őz, mókus..., de a legérdekesebb egy prérifarkas volt kb. 60 m-ről.

A prérifarkas tisztes távolból

Ma irány Calgary és holnap délután repülök haza. Természetesen Calgaryról írok beszámolót, és össze is foglalom a kanadai tapasztalataimat.