2013. május 14., kedd

Búcsú Vancouvertől


Ma volt az utolsó napom Vancouverben. Ennek egy részét együtt töltöttem az idegenvezetőmmel, másik részét pedig egyedül. Mutatott néhány előkelő belvárosi szállodát, melyről azt kell mondanom, hogy a magyar vendégek számára irreálisan drágák.


a kínai kert


















Kora délután elvitt a kínai negyedbe, melynek legszebb látványossága a kis belső park volt. A National Geographic  a világ egyik legszebb városi, belső, kínai kertjévé választotta. Én igazából nem értek a kínai kertépítéshez, a jing és a jang vagy a feng shui harmóniájához. Én azt láttam, hogy egy nagyon pici kert tóval, kis vízeséssel, kövekkel, virágokkal. Számomra nem volt olyan szenzációs, de biztos bennem van a hiba. Egy helyen a kínai betűk írását is ki lehetett próbálni. Én is nekifutottam. Az eredményt a következő képen láthatják.

tanulom a kínai írást

















Ezt követően önállóan a Sciece Center kiállítását néztem meg. Gondolkodtam melyiket válasszam. Felmerült bennem, hogy az Antropológia Múzeumot, vagy az Aqvariumot vagy ezt a Tudomány Múzeumát nézzem-e meg. Végül emellett döntöttem.

síelek






















A képen épp egy síelős szimulátoron száguldozok lefelé. Kétszer hatalmasat buktam. Szerintem a szimulátor nem vette elég gyorsan a mozgásom változásai. Összességében érdekes volt amúzeum. Több városban láttam már Science Múzeumot. Nem mondom, hogy ez volt a legszínvonalasabb, de a jobbak közé tartozott. Ami különösen érdekes volt az i-mex mozi volt, Hatalmas íves kivetítőn, mely felülről, oldalról beborította az egész termet vetítettek egy filmet az Északi-sark olvadásáról. Aranyos kis film volt. A külső képen jól látható a hatalmas gömb, mely az imex mozi gömbje. Ebben van a hatalmas kivetítő.


az imex gömbje


















Egy sport képet is mellékelek. A Vancouver Canuks a város híres NHL-es hoki csapata. Ennek a hatalmas stadionja látható. Én nekik szurkolok a NHL-ben. Idén a rájátszás első körében (4-0 volt) kikaptak. Nagy a gyász a városban. Azért a stadion képét merem mellékelni.

 hokicsapat stadionja



















Holnap egy napra elválok vendéglátóimtól, ugyanis visszamegyek az USA-ba, Seattle-be. Kíváncsi vagyok, hogy egy kirándulásnak el lehet-e adni ezt a várost. Ismert amerikai nagyváros és kb. 230 km-re van Vancouvertől. Igaz van egy határ, de gondoltam megnézem. Este ott alszom.  Béreltem egy kocsit és holnap irány ismét az USA.  A szállodám képével búcsúzom ettől a valóban csodálatos fekvésű várostól.

a szállodám


















Ha programom és az internet is lehetővé teszi, akkor arról is írok. Ha nem holnap, akkor azután amikor jövök vissza Kanadába és a Sziklás-hegység Nemzeti Parkjaiba visz az idegenvezetőm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése