2013. május 11., szombat

Búcsú az USA-tól


A tegnapi napot Pittsburgh megtekintésével töltöttem. Reggel még szemetelt az eső, de napközben nagyon szép napos időnk volt.

Pittsburgh ahogy megpillantottam először egy alagútból kijőve

















Barátaimmal először kocsival csináltunk egy kört a városban, majd gyalog körbejártuk a belvárost.


Belvárosi pillanatkép

















Fekvését tekintve Pittsburgh nagyon hasonlít Budapesthez. Középen folyó (igaz itt 2 folyó összefolyása) van. Egyik oldal hegyes a másik sík. Én 14 hidat számoltam a folyó felett. Kb. 2 milliós lakosú város. Az acélgyártás központja volt évtizedeken keresztül. Az utóbbi időkben bezárták a acélgyárakat és így sokkal tisztább lett a város levegője. Régen egy vár állott a 2 folyó összefolyásánál ez adta a város alapját.

 A két folyó által közrefogott belváros


















Ma a modern felhőkarcolók szép harmóniában vannak a XIX század végén épült eklektikus házakkal. A város jellegzetessége a PPG toronyépülete. Színét tekintve kívülről fekete üvegablakok. A tetején kis tornyok találhatóak. Van egy másik toronyház, mely vasbetonból készült. Szándékosan nem festették be, hogy nézzék, miként reagál a vasbeton az időjárás viszontagságainak. Ezért ez most sötét barna szint mutat.


PPG toronyházai






















Nagyon jó rálátás volt a Steelers Stadionra, mely az amerikai futball egyik jeles csapata.

Pittsburgh Steelers amerikai foci csapat stadionja

















Ebédelni felmentünk a „budai” oldalra, egy több mint 100 éves fogaskerekűvel.

A több mint 100 éves fogaskerekű

















Onnan még szebb látványt nyújtott a város. Egy teraszon ebédeltünk ahonnan mesés volt a kilátás. (Lásd 3 képpel előrébb) 
Délután felkerestük az egyetemi negyedet. A város másik jellegzetes épülete az egyetem „Tudásközpontja”.


A magas a "Tudásközpont" de a közeli is egyetemi épület

















Az épület belül úgy néz ki, mint egy templombelső. Érdekessége, hogy több országnak van bent „szobája”. Kb. 100 évvel ezelőtt a betelepült pittsburgh-i emberek rendezték be az anyaországuk tiszteletére ezeket a termeket. Kb. 15 ilyen terem volt - sajnos csak egy nagyon kis kukucskálón tudtam betekinteni-, de így is örültem a magyar terem látványának.


"Tudásközpont" belső kiképzése






















Gondolkodom, hogy mi az az érdekesség, amiről  elfelejtettem írni, az itt töltött napok tekintetében, ugyanis most ülök a repülőn (ott írom a blogom) és tartok Vancouver felé. Majd a szállodából  - remélem - el fogom tudni küldeni az írásomat.
Ezt Pittsburghben fényképeztem az utcán sétám közben. Nem semmi !!

Pittsburghben  fényképeztem !!!

















Arról nem írtam, hogy az autósztrádák általában 3-3 sávosak. Senki nem száguldozik. 100 -120 km/h sebességgel közlekedik mindenki. Számomra különös volt, hogy nincs kerítés a sztráda szélén. Ebből is következik, hogy az alatt az 1 óra alatt, amíg beértünk Pittsburghbe 5 elütött őzet láttam. Nem kicsit veszélyes ez így.
A család egyik gyereke, akiknél laktam középiskolás. Elmentünk az iskolájához.

Középiskola Morgentownban (képre kattintva kinagyítható)

















A képen látható épület egy kisváros középiskolája!! (A kb. 25.000 lakosú városban 2 középiskola van). Több mint 3000 gyerek jár ide! Ezek 80%-át iskolabusszal hozzák. Van külön diák gk-i parkoló is! A képen látható épület mögött van egy füves amerikai foci pálya kb. 4000 fős lelátóval, mivel a középiskolának van focicsapata.

Sportpálya lelátóval és az iskola egyik parkolója


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése