2013. május 15., szerda

Seattle


Gondoltam, ha már ilyen közel vagyok az USA-hoz, akkor átmegyek és megtekintem az ország legészaknyugatibb városát Seattle-t. Seattleben játszódik a Grace klinika sorozat is.

Az első blikk Seattle-re


















Mondtam a partnernek, hogy mára ne szervezzen nekem semmilyen programot, mert átmegyek Seattle-be. Á.. nem olyan érdes város az – volt a válasz. Ettől függetlenül béreltem egy kocsit és átjöttem. Ma itt is alszom, mivel kb. 250 km és közben van egy határ is, ami időtartamát tekintve kiszámíthatatlan.

Seattle tower (torony)























Reggel indultam és a határon kb. félórás sorbaállás után (mire odaértem az autóval), 3 perc alatt átértem. Dél körül értem a városba. Szállásfoglalás, egy jó Quality Inn szállodában szállok meg egészen a belvárosban. Annyira a belvárosban lakom, hogy gyalog tudtam az egész programomat ma megcsinálni. Először a híres toronyhoz mentem, és természetesen felmentem a kilátóba, ahonnan mesés kilátás tárult elém.

Belváros a toronyból jobbra a távolban a stadion



















Több fotót is mellékelek erről a látványról.
Elég sok időt töltöttem fent, majd lejőve a városban kezdtem el sétálni.

Lift ablakból (torony teteje felé) az óceánpart























A piac a következő nevezetessége Seattlenek. Ez egy nagyon vegyes és nagy piac. A hal árusítástól a zöldségeken keresztül az ajándéktárgyakig sok minden megtalálható itt. Ezt követően az óceán parton (közvetlenül a Csendes-óceán partján terül el a város) sétáltam a város híres amerikai foci stadionjához.

Halárusít a piacon



















A belváros toronyépületei közt jöttem vissza a szállásra.
Összegezve milyen volt Seattle? Sokkal hangulatosabb, tisztább és érdekesebb, mint amit vártam. Egy jelentéktelen nagyvárosnak gondoltam, de a város belső része hangulatát tekintve simán felveszi a versenyt Vancouverrel. A fekvése (a hegyek miatt) nem olyan látványos, de az összképe nagyon pozitív. Örülök, hogy eljöttem ide.

Az amerikai foci stadion



















Holnap megyek vissza Kanadába és szinte egész nap utazva az esti órákban érek terveim szerint a Sziklás-hegység lábához, ahonnan fogjuk idegenvezetőmmel indítani a természetvédelmi területek megtekintést célzó túráinkat.

Érdekes toronyház Seattleben























Valószínűleg a holnapi napon nem írok blogot, mert várhatóan kevés érdekes dolog lesz. Ha mégis lesz valami különlegesség, akkor természetesen arról beszámolok. Holnapután ellenben már csodaszép területek várnak rám, mely élményeket megosztok Önökkel is. Ha érdeklik beszámolóim akkor kövesség írásaimat.


1 megjegyzés: